1400 Burpee Challenge

  • 0
burpee-challenge

1400 Burpee Challenge

Category : LS Fitness Blog

De 1400 reps. Burpee Challenge

Lars Sanen - Personal Trainer TilburgDe Burpee Challenge is waarschijnlijk de vervelendste uitdaging die te vinden is binnen de fitness wereld. Bij de Burpee Challenge probeer je namelijk 1400 Burpees uit te voeren in slechts 30 dagen. Klinkt niet zo lastig toch, die Burpee Challenge? Onjuist. De Burpee vraagt bizar veel van je lichaam en conditie. Probeer het zelf, en behoor tot het kleine groepje die de Burpee Challenge succesvol heeft afgesloten.

Het principe achter de Burpee Challenge is eigenlijk heel eenvoudig. Test het uithoudingsvermogen van je lichaam en geest.  De Burpee Challenge is namelijk een gemene challenge. De Burpee staat erom bekend de sloper van geesten te zijn. 5 burpees tijdens de warming up is leuk, en je merkt direct dat je hartslag omhoog schiet. 1400 Burpees in 30 dagen is echter een ander verhaal. Mocht je geestelijke gesteldheid tijdens de Burpee Challenge niet in het geding komen, dan zal het je lichaam wel zijn die het begeeft. Om de Burpee Challenge te voltooien dien je je aan een paar regels te houden:

  • Je mag niet meer of minder Burpees uitvoeren dan aangegeven in het schema.
  • De Burpees dienen oorspronkelijk te worden uitgevoerd zonder rust moment. Uiteraard kun je dit naar je eigen fitness niveau aanpassen.
  • Voer de Burpees uit zoals aangegeven in het schema, dus niet smokkelen!

Ben jij klaar voor de Burpee Challenge? Het bijbehorende schema van de Burpee Challenge vind je terug onderin het bericht. Lees voordat je verder gaat nog even de waarschuwingen en tips hieronder.

Voordat je aan de uitdaging begint heb ik nog een paar veiligheids tips voor je. Ik heb er natuurlijk niets aan als mijn clienten allemaal geblesseerd afhaken. Ik ben immers geen fysiotherapeut!

  • Stop zodra je lichaam zegt dat het niet verder kan. Spierpijn hoort erbij, maar er is een grens.
  • Zorg voor een bijpassend dieet. De Burpee Challenge vraagt ontzettend veel van je lichaam, en het heeft dus ook de juiste voedingsstoffen nodig om te herstellen.
  • Zorg voor een goede basis. Als dit je eerste ervaring is met fitness oefeningen dan raad ik het je aan deze uitdaging over te slaan. Verander de 1400 Burpee Challenge in de 700 Burpee Challenge. Maak er desnoods de 350 Burpee Challenge van. Dit kun je heel simpel doen door het aantal Burpees van die dag te delen door 2 (bij de 700 uitdaging) of 4 (bij de 350 uitdaging).

Mocht je toch voor een andere uitdaging kiezen, klik dan HIER om terug te gaan naar mijn blog overzicht. Mocht je klaar zijn voor de Burpee Challenge, dan vind je hieronder het schema.

burpee-challenge


Leave a Reply